Municipalitatea Oradea a lansat platforma online „Oradea – Bugetare participativă 2024”. Până pe data de 23 iunie 2024, orădenii sunt încurajați să își propună idei și proiecte menite să îmbunătățească viața din cartierele lor.
Prin intermediul platformei online activ.oradea.ro, orădenii sunt invitați să participe activ la procesul de selecție a viitoarelor investiții locale, având posibilitatea de a propune și vota proiectele dorite. Acest program își propune să consolideze implicarea comunității în luarea deciziilor referitoare la dezvoltarea orașului.
Bugetul total este de 1.500.000 lei, fiecare proiect selectat poate obține o finanțare de maximum 100.000 lei, TVA inclus. Participanții trebuie să aibă cel puțin 16 ani și să fie rezidenți, angajați sau elevi/studenți în Municipiul Oradea pentru a putea propune sau vota proiectele.
Pentru a fi eligibile, proiectele trebuie să se încadreze în domeniile de competență ale Primăriei Oradea, să respecte regulamentele și să nu contravină altor prevederi legale în vigoare. Acestea pot include investiții în modernizări, dotări sau reparații ale bunurilor deținute de municipiu, cu excepția clădirilor administrative.
Procesul de bugetare participativă cuprinde mai multe etape, începând cu înregistrarea pe platformă și depunerea proiectelor, urmate de analiza tehnică și legală a acestora. Proiectele validate vor fi supuse votului cetățenilor, atât online, cât și în cadrul întâlnirilor publice organizate în cartierele orașului.
„Depunerea proiectelor se poate realiza strict prin platforma online dedicată bugetării participative – activ.oradea.ro, de către persoane înregistrate cu cont de utilizator, un cetățean putând depune oricâte proiecte dorește, în oricare dintre domeniile precizate. Selecția proiectelor se va face în funcție de numărul de voturi obținute prin platforma online și la întâlnirile publice, până la epuizarea sumei”, a anunțat Primăria.
Informații suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativă puteți afla prin intermediul platformei online: activ.oradea.ro, la emailul primarie@oradea.ro sau la numărul de telefon: 0259.437.000, interior 248.
Calendar propus:
27.03.2024 – Lansarea portalului
22.04.2024 – 23.06.2024 – Depunerea de proiecte
24.06.2024 – 07.07.2024 – Verificarea și validarea proiectelor depuse
08.07.2024 – 08.09.2024 – Votarea online
09.09.2024 – 30.09.2024 – Întâlniri publice și votarea proiectelor
Teodora Mihai