Skip to main content

Terapie prin teatru pentru dezvoltarea socio-emoțională a micuților cu dizabilități

 |  Teodora Mihai  | 

Centrul Cultural Posticum a găzduit, zilele trecute, conferința de încheiere a proiectului „Emoțiile mele” – o inițiativă remarcabilă de terapie prin teatru experiențial dedicată copiilor cu dizabilități. Finanțat de Fundația pentru Comunitate prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor, proiectul a adus împreună Asociația Orca și diverse instituții locale într-un efort comun de a sprijini dezvoltarea socio-emoțională a micilor beneficiari.

Proiectul a fost implementat de Asociația Orca, în parteneriat cu C.S.E.I. „Cristal”, C.S.E.I. „Bonitas”, C.S.E.I. nr.1, Școala de Arte Francisc Hubic și Facultatea de Științe Socio-Umane din cadrul Universității din Oradea. La eveniment au participat directoarele celor trei instituții speciale, reprezentanți ai Universității din Oradea și C.J.R.A.E Bihor.

Eva Oprea, președintele Asociației Orca, a prezentat rezultatele proiectului, subliniind beneficiile pentru cei 70 de copii implicați.

Această metodă alternativă s-a dovedit statistic eficientă în dezvoltarea senzorială, socio-emoțională și din punct de vedere al comunicării la copii cu dizabilități„, a declarat Oprea. În plus, proiectul a inclus crearea a patru tablouri senzoriale, distribuite partenerilor, și elaborarea unui ghid metodic ce va servi drept resursă valoroasă pentru specialiștii din domeniu.

Eva Oprea a exprimat recunoștința față de toți cei implicați în proiect.

Mulțumim celor care ne-au sprijinit atât financiar, cât și prin munca lor. A fost o experiență interesantă și utilă pentru toți participanții, iar rezultatul final, ghidul metodic, va oferi sprijin specialiștilor care lucrează cu copii cu dizabilități„,  spus aceasta.

Raluca Răcășan, reprezentanta Universității din Oradea, a subliniat importanța implicării studenților din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane, specializare psihopedagogie specială.

Studenții noștri au avut oportunitatea de a se familiariza cu o nouă metodă alternativă de terapie, pe care o vor putea utiliza în viitoarea lor carieră„, a afirmat Răcășan.

Proiectul „Emoțiile mele” reprezintă un exemplu elocvent de cum colaborarea interinstituțională și finanțarea adecvată pot transforma viețile copiilor cu dizabilități, oferindu-le instrumentele necesare pentru dezvoltarea lor personală și socială.

Teodora Mihai