Un nou an școlar, o nouă aventură la Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea
Prima zi de școală la Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea a adus zâmbete și emoții pe chipurile elevilor, părinților și cadrelor didactice. Clopoțelul a răsunat, din nou, pentru a marca începutul anului școlar 2025–2026, iar atmosfera a fost încărcată de nerăbdarea și curiozitatea celor mici, dar și de emoțiile celor care pășesc într-o etapă nouă a educației lor.
„La noi, fiecare început e o aventură în care creștem și învățăm împreună”, a spus directorul școlii, prof. Alin Novac Iuhas. Acesta a amintit că Școala „Dacia” nu pune accent numai pe acumularea de cunoștințe, ci și pe dezvoltarea personală și socială a elevilor.
Elevii din clasele pregătitoare au fost protagoniștii unei dimineți încărcate de emoție. Pentru mulți dintre ei, aceasta a fost prima întâlnire cu școala, cu colegii și cu învățătoarele lor. Cu ghiozdanele încărcate de caiete noi și rechizite, copiii au fost întâmpinați cu căldură de cadrele didactice, care le-au explicat că școala este un loc unde pot descoperi prietenia, bucuria de a colabora și curajul de a încerca lucruri noi.

„Dragi copii, azi începeți prima voastră aventură în lumea școlii. Veți învăța să scrieți, să citiți, să numărați, dar mai ales veți descoperi ce înseamnă să lucrați împreună și să vă susțineți unii pe alții”, a spus prof. Novac Iuhas.
Emoțiile au fost la fel de mari și pentru elevii care au trecut la clasa a V-a. Pentru ei, începutul gimnaziului înseamnă profesori noi, discipline noi și responsabilități mai mari.
„Fiecare profesor este un ghid pregătit să vă sprijine, iar fiecare provocare este o oportunitate de a crește. Nu trebuie să vă temeți de schimbare, ci să o priviți ca pe o șansă de a învăța și de a vă dezvolta”, a subliniat directorul.

Valorile școlii
Școala „Dacia” își ghidează activitatea după cinci valori fundamentale: dezvoltare, apreciere, cooperare, inovare și adaptare. Aceste principii definesc identitatea școlii și se reflectă în fiecare lecție și activitate, încurajând elevii să-și atingă potențialul și să se simtă parte a comunității școlare.
„Aceste valori nu rămân doar pe hârtie, ci devin realitate prin fiecare gest de sprijin, prin fiecare lecție și prin exemplul personal al profesorilor”, a adăugat directorul.

La festivitate a participat și inspectorul școlar general al județului Bihor, prof. Alin Serafim Ștefănuț, care a vorbit despre rolul educației în formarea tinerelor generații. Acesta a citat cuvintele filosofului Immanuel Kant: „Educația este izvorul întregului bine”.
„Educația este cel mai generos dar pe care o comunitate îl poate oferi tinerilor. Ea înseamnă puterea de a înțelege realitatea și resursa de a construi viitorul”, a spus inspectorul. Elevii au fost îndemnați să pășească în noul an școlar cu încredere și curaj, iar profesorii să continue să inspire și să ghideze fiecare elev cu răbdare și exemplu personal.

Prof. Ștefănuț a subliniat și rolul esențial al părinților și al comunității locale în sprijinul procesului educațional. Parteneriatul între școală și familie este esențial pentru a crea un mediu sigur și echilibrat, în care copiii să învețe cu plăcere și să-și descopere potențialul, mai completat inspectorul general Alin Ștefănuț.
Festivitatea s-a încheiat cu îndemnul de a păși împreună în noul an școlar cu curaj, încredere și dorința de a face tot ce este mai bun. Elevii, părinții și profesorii au fost invitați să transforme provocările anului 2025–2026 în oportunități de învățare și momente de bucurie.
Crina Dobocan