Skip to main content

Transparență și costuri reduse la achiziția de produse de birotică

 |  Redacţia  | 

Consiliul Județean Bihor achiziționează produsele consumabile necesare pentru activitatea aparatului propriu și a instituțiilor subordonate, la comun, prin Unitatea Centralizată de Achiziții (UCA). Această măsură contribuie la reducerea cheltuielilor de funcționare.

Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Călin Gal, a semnat miercuri, 18 septembrie 2024, primele contracte-cadru pentru produsele de birotică, cu reprezentanții firmelor care au câștigat licitația, după evaluarea celor cinci oferte depuse.

Licitația a fost împărțită în două loturi, având ca obiect achiziționarea a 72 de tipuri de produse de birotică și papetărie, de la hârtie de imprimantă, dosare și mape pentru documente, până la instrumente de scris, accesorii de birou și organizatoare. Contractul pentru produsele de birotică a fost atribuit firmei SC Lecom Birotica Ardeal SRL, cu o valoare de 3.071.560,69 lei, fără TVA, iar cel pentru produsele de papetărie a fost semnat cu Austral Trade SRL, în valoare de 2.571.316,07 lei, fără TVA.

,,Pentru aceste produse, durata contractelor-cadru este de 36 de luni, timp în care furnizorii vor livra produsele necesare în funcție de solicitările beneficiarului. Sumele prevăzute în contracte reprezintă plafonul financiar pentru întreaga perioadă de 36 de luni, acoperind toate livrările ce vor avea loc în acest interval.
Este în desfășurare o procedură similară pentru achiziționarea produselor de curățenie, pentru care au fost depuse 8 oferte. Urmează semnarea contractelor-cadru
„, anunță reprezentanții CJ Bihor.

UCA a fost înființată printr-o colaborare dintre Consiliul Județean Bihor și Agenția Națională pentru Achiziții Publice, cu scopul de a derula proceduri de licitații pentru autoritatea județeană și instituțiile subordonate acesteia.

Compartimentul UCA funcționează în cadrul Consiliului Județean Bihor din 27 iulie 2023 și are un angajat.

Consiliul Județean Bihor a prezentat și avantajele funcționării Unității Centralizate de Achiziții:
,, • Reducerea cheltuielilor generate de achizițiile publice;
• Profesionalizarea personalului implicat în derularea achizițiilor;
• Reducerea riscului de fraudare a procesului de achiziție publică, prin diminuarea riscurilor și a fenomenului de corupție;
• Acces facil pentru toți operatorii economici interesați de participarea la astfel de proceduri de achiziție;
• Asigurarea unor servicii de calitate pentru obținerea unor contracte avantajoase din punct de vedere economic și calitativ pentru autoritățile contractante;
• Îmbunătățirea capacității administrative;
• Creșterea gradului de transparență în derularea procedurilor de achiziții

Foto: CJ Bihor