Sprijin pentru elevii cu cerințe educative speciale și pentru cei proveniți din medii defavorizate, la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea
Centrul de Documentare și Informare al Colegiului Național „Iosif Vulcan” Oradea a găzduit, la sfârșitul săptămânii trecute, una dintre activitățile Proiectului local civic și de integrare socială „Studiem împreună” 2024.
Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor și a avut ca obiectiv principal sprijinirea copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES), a celor cu dificultăți de învățare și a elevilor proveniți din medii defavorizate.
Proiectul vizează dezvoltarea abilităților lingvistice și formarea competențelor de orientare geografică la copiii cu CES și va contribui la integrarea socială a acestora, prin activități educative diverse.

Prin implicarea activă a profesorilor și a elevilor voluntari de la profilul pedagogic, evenimentul a fost un pas important în direcția îmbunătățirii randamentului școlar al acestor copii (gimnaziu și liceu). Scopul final al inițiativei este de a asigura o educație de calitate, care să le permită dezvoltarea competențelor necesare pentru integrarea socio-profesională.
Proiectul este coordonat de profesoara Dana Mihincău, alături de echipa de proiect formată din prof. Estera Chelariu, prof. Teodora Popa și inginer de sistem Lucian Mihincău. Elevii voluntari de la profilul pedagogic au avut un rol esențial, oferind sprijin și îndrumare colegilor lor în cadrul activităților desfășurate.

„Proiectul este o oportunitate deosebită de învățare colaborativă și de incluziune, promovând valori, precum empatia și respectul reciproc. Inițiativele de acest tip sunt importante pentru crearea unui mediu educațional echitabil și accesibil tuturor copiilor, indiferent de dificultățile cu care se confruntă”, este de părere prof. Dana Mihincău.
Proiectul „Studiem împreună” va continua și pe parcursul anului 2025. Profesorii vor desfășura multiple activități menite să susțină integrarea și progresul educațional al elevilor din grupurile vulnerabile.
Crina Dobocan