Skip to main content

Școală de vară „TopFormalis” 2025, educație modernă prin metode non-formale, la Târgu Neamț

 |  Crina Dobocan  | 

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis” din Oradea, alături de partenerii săi, a organizat în perioada 28 iulie – 1 august 2025, la Târgu Neamț, județul Neamț, Școala de Vară cu tema „Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană. Surse de cunoaștere non-formale.

Evenimentul a reunit aproximativ 25 de cadre didactice și elevi din județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Neamț și Suceava, scopul principal fiind optimizarea nivelului de pregătire a resurselor umane din învățământ prin activități de formare continuă axate pe strategii didactice non-formale.

Curriculum-ul a inclus o gamă variată de activități, de la sesiuni teoretice la experiențe educative în contexte neconvenționale:

  • Simpozionul Național „Tendințe și orientări în pedagogia contemporană”
  • Ateliere tematice precum „Educația altfel: Lecții din tăcerea mănăstirilor” și „Istoria ca dascăl: Pedagogie prin patrimoniu cultural”
  • Activități de învățare în natură și explorarea tradițiilor locale
  • Vizitarea Centrului Școlar de Educație Incluzivă din Târgu Neamț și participarea la activități alături de elevi cu deficiență mintală

Școala de Vară s-a desfășurat ca extensie a Programului de Formare Profesională Continuă Tendințe și orientări în pedagogia contemporană. Surse de cunoaștere non-formale, cuprins în oferta educațională a Casei Corpului Didactic Gorj și avizat de Ministerul Educației. Participanții au parcurs un total de 24 de ore de formare.

Finalitatea programului a fost concretizată în redactarea volumului Formal și non-formal în Științele Educației, care reunește rezumatele celor mai valoroase activități extracurriculare propuse de cursanți pentru a fi aplicate în activitatea didactică.

La finalul celor cinci zile de cursuri, participanții și-au exprimat aprecierea pentru oportunitatea de formare și dorința de a transpune noile cunoștințe în beneficiul direct al elevilor lor.

Organizatorii își propun continuarea acestui demers în anii următori, promovând o pedagogie adaptată vremurilor actuale, centrată pe învățare experiențială, dialog intercultural și valorizarea resurselor non-formale.

Crina Dobocan