Lucrările de electrificare a căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor avansează cel mai bine în Bihor, a afirmat, vineri, la Oradea, ministrul Sorin Grindeanu.
Proiectul de electrificare a căii ferate dintre Cluj-Napoca și Episcopia Bihor, finanțat prin PNRR, înregistrează cele mai mari progrese pe teritoriul județului Bihor, conform declarațiilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta a subliniat, într-o vizită la Oradea, cu ocazia alegerilor din cadrul PSD Bihor, că loturile din Bihor sunt cele care avansează cel mai rapid, lucrările intrând deja în faza de execuție.
„Pe cele patru loturi finanțate prin PNRR, cele care merg cel mai bine sunt acestea de aici, de la dumneavoastră din județ. Se intră efectiv în faza de execuție”, a precizat Grindeanu. Proiectul include, printre altele, și dublarea liniei pe o distanță de aproximativ 14,8 km.
În contrast, ministrul a menționat dificultățile întâmpinate pe un tronson situat în județul Cluj, unde a fost necesară realizarea unui studiu geotehnic mai aprofundat, din cauza riscului de inundații.
„Au fost probleme pe unul dintre cele patru loturi și nu pe raza județului Bihor, ci mai încolo spre Cluj. Pe un anumit tronson a fost nevoie de un studiu mai aprofundat geotehnic, pentru că era zonă inundabilă. De aceea, acolo a existat o întârziere pentru acele lucrări, dar în rest este în fază de execuție. Sper ca lucrurile să meargă într-o viteză bună”, a explicat Grindeanu.
Investiția totală în reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată se ridică la 7,66 miliarde de lei, fără TVA, iar finalizarea lucrărilor este prevăzută pentru perioada 2026-2027. Totuși, ministrul nu a oferit un termen clar pentru debutul efectiv al lucrărilor în județul Bihor.
Teodora Mihai
Foto. Actual de Cluj