Primăria Oradea caută constructori pentru coridorul de mobilitate Magheru-Republicii
Primăria Oradea a lansat un apel pentru executarea lucrărilor la două proiecte esențiale destinate dezvoltării mobilității urbane și îmbunătățirii aspectului orașului. Anunțul de participare cu numărul CN1074417 / 17.10.2024 a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) și vizează execuția proiectelor „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii” în două etape. Data limită pentru depunerea ofertelor este stabilită pentru 21 noiembrie 2024, ora 15:00.
Valoarea estimată a celor două proiecte se ridică la 159.792.842,86 lei fără TVA.
Etapa I: Coridorul de Mobilitate Magheru – Republicii
Această primă etapă se concentrează pe zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul. Proiectul prevede crearea unei benzi dedicate pentru tramvaie și autobuze, prin construirea unui pasaj subteran în intersecția Bulevardului Magheru, Străzii Republicii, Străzii Brașovului și Străzii Louis Pasteur, în apropierea Magazinului Crișul.
De asemenea, se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete.
„Tot în cadrul acestui proiect se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se va reabilita rețeaua de utilități, și se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete. De asemenea, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat”, a anunțat Primăria Oradea.
Pentru descongestionarea intersecției de la Magazinul Crișul se propune realizarea unui pasaj rutier inferior amplasat pe strada Calea Republicii, pe relația Nord-Sud, cu următoarele dimensiuni:
- Lungime totală pasaj: 340 m
- Lungime rampă 1: 128 m
- Lungime pasaj subteran: 102 m
- Lungime rampă 2: 110 m
- Lățime bandă/rampă de urcare/coborâre: 2×4.00 m
- Gabarit pe verticală în pasaj: min. 4,50 m
- Lățime bretea laterală (la nivel): 2×3,50 m.
Suprafețele amenajate prin proiect sunt:
- Lungime tronson amenajat: 930 m
- Suprafață carosabilă bandă dedicată: 6.300 mp
- Suprafață carosabilă: 15.430 mp
- Suprafață piste velo: 315 mp
- Suprafață trotuar: 12.200 mp
- Spații verzi: 2.300 mp
- Soluție pasaj: Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, zona Gării
A doua etapă se va desfășura între Magazinul Crișul, în dreptul Parcului Petőfi, și Gara Oradea (str. Sfântul Ladislau). Aceasta va include construirea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz, prin realizarea unui pasaj subteran în zona Gării Centrale Oradea. Această etapă va facilita traficul rutier subteran, în timp ce transportul public va circula la nivelul solului.
Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier și a unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).
Tot în această etapă se vor reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact și stâlpii de iluminat, și se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.
Pentru pietonalizarea Pieței București din Zona Gării se propune realizarea unui pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Calea Republicii, pe relația Nord-Sud, cu următoarele dimensiuni:
- Lungime totală pasaj: 566 m
- Lungime rampă 1: 90 m
- Lungime pasaj subteran: 380 m
- Lungime rampă 2: 96 m
- Lățime bandă/rampă de urcare/coborâre: 2×4.00 m
- Gabarit pe verticală în pasaj: min. 4,50 m
- Lățime bretea laterală (la nivel): min. 2×3,50 m.
Suprafețele amenajate prin proiect sunt:
- Lungime tronson amenajat: 820 m pe strada Republicii + 250 m pe strada Ștefan cel Mare, total: 1.070 m.
- Lățime parte carosabilă: 14.00 m (2×3,50 bandă dedicată + 2×3,50 bandă auto)
- Lungime rampe pasaj: 186 m (90 m + 96 m)
- Lungime pasaj subteran: 380 m
- Soluție pasaj: Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.
Proiectele „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” și „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice” au fost depuse pentru finanțare prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, apelul de proiecte 481.A, destinat utilizării crescute a transportului public și a altor forme de mobilitate urbană ecologice.
Pentru mai multe informații, cei interesați pot accesa site-ul www.e-licitatie.ro, anunțul de participare nr. CN1074417 / 17.10.2024.
Crina Dobocan