Un caz excepțional este un bărbat care a sunat de 15.000 de ori de la începutul anului.
Peste un milion și jumătate de apeluri la 112 au fost realizate, anul acesta.
Apelurile au fost efectuate de persoane care au sunat din greșeală, au tăcut la telefon, ori i-au jignit pe operatori.
Astfel de apeluri reprezintă mai mult de jumătate din totalul celor care nu au avut un caracter de urgență, recepționate în această perioadă.
Un caz deosebit este cel al unui bărbat din Iași. Acesta a apelat în mod abuziv numărul 112 de peste 15.000 de ori.
Reprezentanții Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență 112 susțin că trei sferturi dintre apelanții abuzivi au fost adulți. Purtătorul de cuvânt al STS, colonel Cătălin Ghirca, explică.
Cătălin Ghirca: „Această categorie de persoane care sună neintenționat la 112 este necesar să aibă o conștientizare mai mare, să utilizeze cu mai mult responsabilitate telefonul mobil, ceasurile smart sau alte gadget-uri.”
Cel mai mare număr de apeluri abuzive a fost de la o persoană din județul Iași, care a apelat de peste 15.000 de ori de la începutul anului. Purtătorul de cuvânt al Poliției Române, comisar șef de poliție Bogdan Ghebaur, spune ce se întâmplă în astfel de cazuri.
Bogdan Ghebaur: „În cazul unui apel abuziv vorbim de o amendă ce poate ajunge până la 2.000 lei, iar în cazul în care a fost făcut un apel fals vorbim de o amendă ce poate ajunge până la 4.000 lei.” Apelurile abuzive care au fost către 112 au irosit 880 de ore din timpul ce se putea aloca celor care au avut cu adevărat nevoie de ajutorul Serviciului de urgență în situații critice.
Sursa: RadioCluj.ro