Skip to main content

O tânără din Oradea, premiată la „Lecturiada Elevilor 2024”

 |  Crina Dobocan  | 

Raluca Popa, fostă elevă a Școlii Gimnaziale nr. 11 din Oradea, a câștigat Premiul Special cu lucrarea „Ziua în care am venit pe lume”.

Orașul Cluj-Napoca a găzduit, luna trecută, ediția a XV-a a evenimentului cultural „Lecturiada Elevilor 2024. Nevoia de mirare și întrebare”, un proiect național dedicat promovării lecturii și creativității în rândul elevilor.

La acest eveniment, o elevă din Oradea a reușit să atragă atenția juriului prin talentul său literar.

Eleva profesoarei Alina Șaitoș a obținut Premiul Special pentru creația sa intitulată „Ziua în care am venit pe lume”.

A fost o experiență minunată, una care ne-a arătat că atunci când ești înconjurat de oameni pasionați de ceea ce fac, devii mai bun. «Lecturiada» este un loc unde creativitatea este celebrată, iar faptul că Raluca a primit acest premiu nu doar că îi confirmă talentul, ci îi inspiră și pe alți elevi să continue pe acest drum„, a spus prof. Alina Șaitoș.

Raluca Popa a reușit să capteze atenția juriului cu povestea sa introspectivă și profundă, care explorează teme personale legate de identitate și sensul vieții. Lucrarea sa, „Ziua în care am venit pe lume”, a fost apreciată pentru originalitatea stilului și sinceritate.

Profesoara Alina Șaitoș, care a fost alături de eleva sa pe tot parcursul pregătirii, a subliniat importanța evenimentului și a puterii exemplului în educație.

Am învățat din această experiență că întotdeauna este loc de mai mult, de progres, mai ales când ai alături oameni care îți insuflă admirație. «Farul nostru călăuzitor», acum și dintru început a rămas doamna M. Onojescu, un exemplu de perseverență, cea care a știut mereu ce stil de exprimare trebuie să adopte pentru a avea adepți, pentru a convinge, de la care ar putea oricine să învețe tehnica persuasiunii”, a adăugat prof. Alina Șaitoș.

„Lecturiada 2024” le-a oferit participanților ocazia de a învăța din experiența unor mentori de valoare și de a descoperi noi moduri de a explora literatura.

În cadrul evenimentului, desfășurat sub sloganul „Nevoia de mirare și întrebare”, elevii au fost provocați să-și exprime gândurile, să-și depășească limitele și să-și pună întrebări despre lume, viață și sens.

Impact asupra educației

Profesoara Alina Șaitoș a subliniat și beneficiile pe care participarea la „Lecturiada” le va aduce în activitatea sa didactică.

Am descoperit multe activități și metode pe care le voi putea aplica la clasă sau la Cercul de lectură pe care îl coordonez. Însă, cel mai important lucru pe care l-am învățat aici este puterea exemplului, valoarea unui OM FRUMOS, capabil să inspire și să împărtășească din dorința sinceră de a influența pozitiv”, a conchis Șaitoș.

„Lecturiada elevilor” a devenit un punct de referință în peisajul educațional românesc, oferind elevilor șansa de a-și dezvolta talentul literar și de a se conecta cu alți tineri pasionați de lectură.

Crina Dobocan