Lotul 3 al Drumului Expres Oradea-Arad are constructor. Contract de peste 2,97 miliarde de lei atribuit
Contract major pentru infrastructura rutieră din România. Lotul 3 al Drumului Expres Oradea-Arad, în lungime de 47,07 kilometri, va fi construit de o asociere de firme româno-ucrainene. Valoarea contractului este de 2,97 miliarde de lei fără TVA, iar lucrările sunt finanțate prin Programul Transport 2021-2027.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit oficial contractul, pe 16 decembrie 2024, unei asocieri formate din Automagistral Pivden SRL (Ucraina) și Precon Transilvania SRL (România), după cum a anunțat ministrul Sorin Grindeanu, într-o postare pe rețelele de socializare. Proiectul include, pe lângă tronsonul principal, și un drum de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km), precum și un pasaj de 592 de metri care va traversa calea ferată și drumul județean DJ709B.
Durată de execuție
Contractul prevede un termen de 24 de luni pentru execuția lucrărilor, perioada începând după finalizarea tuturor procedurilor legale și emiterea ordinului de începere. În conformitate cu legislația, contractul va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor exista contestații.
Pentru acest proiect au fost depuse nu mai puțin de nouă oferte de către firme din România, Ungaria, Bulgaria, Turcia și Ucraina.
Întregul Drum Expres Oradea-Arad va avea o lungime de 120,47 km, fiind împărțit în trei loturi:
- Lotul 1: 33,7 km, cu un drum de legătură la DN79 (Salonta), în lungime de 5,3 km;
- Lotul 2: 39,7 km, cu un drum de legătură până la granița cu Ungaria (10 km);
- Lotul 3: 47,07 km, cu un drum de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
În prezent, celelalte două loturi sunt în faza de evaluare a ofertelor.
Drumul Expres Oradea-Arad este unul dintre proiectele strategice pentru îmbunătățirea conectivității între vestul României și rețeaua europeană de transport. Finalizarea acestui proiect va reduce semnificativ timpii de deplasare și va contribui la creșterea atractivității economice a regiunii, inclusiv prin facilitarea accesului către zone industriale importante.
Crina Dobocan