Skip to main content

Lecție inedită în săptămâna „Școala Altfel”, la Liceul Teoretic „Gabriel Țepelea” din Borod

 |  Crina Dobocan  | 

Elevii Liceului Teoretic „Gabriel Țepelea” Borod au făcut cunoștință cu un instrument matematic cu totul special – sorobanul, abacul tradițional japonez. Activitatea s-a desfășurat în cadrul săptămânii „Școala Altfel” și a fost coordonată de profesorul de matematică, Ioan Ținc. Acesta a adus o perspectivă nouă și atractivă asupra calculului aritmetic.

Sorobanul este o unealtă de calcul folosită în Japonia de secole. Deși poate părea un simplu obiect cu bile alunecând pe tije, el ascunde o metodă complexă și eficientă de a efectua operații matematice, între care: adunarea, scăderea, înmulțirea sau împărțirea. Prin folosirea sa, utilizatorii își dezvoltă gândirea logică, concentrarea și memoria vizuală.

O lecție altfel, pentru o generație altfel

Elevii din clasele primare și gimnaziale au avut ocazia să participe activ la această lecție demonstrativă. Coordonați de profesorul Ioan Ținc, copiii au învățat principiile de bază ale folosirii sorobanului și au fost implicați în exerciții și mici concursuri interactive. Reacția lor? Entuziasm molipsitor și dorința de a învăța mai mult.

Beneficiile învățării prin soroban:

  • Îmbunătățirea concentrării și atenției;
  • Dezvoltarea memoriei și a vitezei de reacție;
  • Stimularea gândirii logice și a încrederii în sine;
  • Alternativă atractivă la metodele tradiționale de predare a matematicii.

„Sorobanul nu este doar un instrument de calcul, ci și un mijloc de a învăța prin joc, disciplină și vizualizare”, a declarat profesorul Ținc Ioan. Acesta spune că metodelor interactive sunt foarte importante în procesul educațional modern.

Activitatea s-a bucurat de un real succes și a fost încă o dovadă că matematica poate fi accesibilă și plăcută atunci când este prezentată într-un mod distractiv.

Crina Dobocan