Producătorul de tricotaje şi confecţii textile Mobiente din Oradea produce pentru mai mulţi clienţi internaţionali, printre care Max Mara, Moncler, Louis Vuitton sau Off White, a declarat Ioan Tulvan, manager Mobiente, în conferinţa ZF/CEC Bank Investiţi în România – Oradea.
„Lucrăm cu branduri improtante, precum Max Mara, Moncler, Louis Vuitton sau Off White. Am lucrat şi cu Angelina Jolie, am lucrat şi cu Casa Regală a Suediei. Avem şi un brand propriu, Amavi, un brand pe care noi l-am conceput în urmă cu 5-6 ani de zile gândindu-ne că vine vremea când ar trebui să ieşim şi noi afară cu un brand cunoscut internaţional, printr-o creştere naturală”.
Mobiente este o companie care activează în industria textilă din 1991 şi a rezistat până în prezent prin investiţii în dotări tehnologice avansate şi prin capacitate de reacţie la schimbările din piaţă, deşi industria textilă înregistrează un declin constant în ultimii ani în România, în contextul în care piaţa locală nu mai este la fel de atractivă la nivel de costuri.
„Industria pielăriei a dispărut în ultimii ani, industria textilă încet, încet stă să cadă şi acest lucru se datorează şi unui management rămas la voia întâmplării sau bazându-se cel mai mult pe lohn”.
Pe lângă industria textilă, Ioan Tulvan este implicat şi în compania de prelucărri mecanice şi confecţii mecanice Tulvan din Salonta, judeţul Bihor. Mobiente are 220 de angajaţi, în timp ce Tulvan are 50 de angajaţi.
Ce a mai declarat în cadrul evenimentului:
- În departamentul de tricotaje suntem dotaţi la cel mai înalt nivel din lume şi asta am reuşit în decursul acestor ani prin experienţa pe care o are personalul, prin accesare de fonduri europene şi prin utiolizarea fondurilor proprii.
- Avem două magazine proprii de desfacere.
- Noi la tricotaje producem începând de la materia primă, aţa, firul, până la introducerea produsului în raft la marile branduri. Lucrăm pieţe din SUA, Canada, Japonia, Australia, Noua Zeelandă, Israel, Kuweit şi Europa, cu ţări precum Italia, Franţa, Germania, Belgia, Olanda, Anglia şi ţările nordice.
- Ne-am adaptat cu producţia în aşa fel încât lcientul să poată găsi la noi servicii pentru aproape întreaga structură de îmbrăcăminte pe care şi-o doreşte. Având în vedere că nu mai sunt acele comenzi mari cu cantităţi de mii de bucăţi, ci fiecare încearcă în piaţă să intre primul cu un produs special, să fie foarte elastic, să se poată schimba imediat, şi noi ca firmă a trebuit să adaptăm pregătirea lucrătorilor la nivelul la care să răspundă cerinţelor clientului.
- Lucrăm la un brand de top pe industria tricotajului pentru lucruri foarte exclusiviste la care preţurile vor fi foarte competitive raport preţ-calitate.
- Simţim că avem nevoie în Oradea de conexiunea cu marile oraşe. Spre Italia nu avem zboruri, spre Germania nu avem zboruri.
- Cred că Autostrada Transilvania s-a întins prea mult, cred că nu a fost o dorinţă suficientă din partea guvernanţilor, dar cred că dacă s-ar lucra puţin mai intens lucrurile se puteau finaliza în 2-3 ani şi Oradea ar fi legată de Bucureşti.
- Bihorului îi lipseşte turismul montan şi poate se va ocupa cineva să facă ceva facilităţi. Apusenii nu sunt exploataţi aşa cum trebuie şi e păcat.
Sursa: ZF.ro