Skip to main content

Eveniment de referință, la Universitatea din Oradea – lansarea volumului „Marketing Theory and Practice in Romania – Model for the Developing World”

 |  Maria Pascalau  | 

Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea organizează sâmbătă, 27 septembrie 2025, de la ora 10:00, în Sala de conferințe a Bibliotecii Universității, un eveniment de anvergură pentru mediul academic și de afaceri: lansarea volumului „Marketing Theory and Practice in Romania – Model for the Developing World”, coordonat de prof. univ. dr. emeritus Nicolae Alexandru Pop, doctor honoris causa al Universității din Oradea și una dintre cele mai respectate voci ale marketingului românesc contemporan.

Publicată la editura internațională Springer, lucrarea reprezintă o sinteză valoroasă a peste 40 de ani de cercetare și practică în domeniul marketingului, reunind contribuțiile a peste douăzeci de autori – cadre universitare, cercetători și practicieni din România și din străinătate. Cartea oferă o perspectivă amplă și profundă asupra transformărilor teoretice și aplicative din domeniu, adresându-se nu doar specialiștilor, ci și celor interesați de dezvoltarea economică durabilă în țările emergente.

Structurată în 24 de capitole, cartea abordează teme de actualitate precum:

  • Transformări paradigmatice: de la Marketing 1.0 la 6.0;
  • Inovație și cercetare: neuromarketing, inteligență artificială, analiza comportamentului consumatorului;
  • Aplicații sectoriale: în retail, turism, educație, sport, asigurări, ONG-uri;
  • Dimensiuni socio-politice: marketingul politic, internațional, intercultural;
  • Perspective de viitor: sustenabilitate, etică, tehnologii emergente.

Figura centrală a volumului, prof. univ. dr. emeritus Nicolae Alexandru Pop, este considerat fondatorul Școlii de Marketing Relațional din România. Născut la Oradea, profesorul Pop are o carieră academică remarcabilă desfășurată în universități din Germania, Canada, Franța și Maroc, și este distins cu Crucea de Merit în rang de Cavaler a Ordinului Republicii Federale Germania (2015). De-a lungul timpului, a format generații de specialiști și a influențat decisiv modul în care marketingul este înțeles și aplicat în spațiul românesc și internațional.

Lansarea volumului reprezintă nu doar un omagiu adus activității unei personalități emblematice, ci și un pas important în promovarea unei viziuni românești cu impact global în domeniul marketingului.

MARIA PAȘCALĂU