Skip to main content

Evaluarea Naţională la finalul clasei a IV-a începe cu proba la Limba română

 |  Teodora Mihai  | 

Evaluarea naţională la finalul clasei a IV-a debutează marţi, 22 ami 2024, cu proba la limba română, conform calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Aceasta este prima dintre cele trei probe pe care elevii de clasa a IV-a trebuie să le susţină în cadrul acestui examen.

Miercuri, 23 mai, elevii vor trece prin proba la Matematică, iar joi, 24 mai 2024, cei din partea minorităţilor naţionale vor susține proba la limba maternă.

Calendarul de administrare a evaluării naţionale la finalul clasei a VI-a (EN VI) are următoarea configuraţie: 28 mai – Limbă şi comunicare, respectiv 29 mai – matematică şi ştiinţe ale naturii.

Evaluarea naţională la clasa a II-a a avut loc săptămâna trecută.

Ministerul Educaţiei a anunţat că testele sunt elaborate de Centrul Naţional Pentru Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE) şi au un format similar cu cel al evaluărilor internaţionale, implicând un nivel mediu de dificultate. Durata de rezolvare este de 30 de minute pentru fiecare test administrat în cadrul EN II, respectiv de 60 de minute pentru testele de la EN IV şi EN VI.

Corectarea testelor se realizează în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, iar rezultatele trebuie să fie disponibile în termen de cel mult şapte zile de la data susţinerii ultimului test.

Ca noutate, Ministerul Educaţiei a introdus, în acest an, o nouă aplicaţie digitală pentru administrarea şi valorificarea rezultatelor testelor.

„Ca element de noutate pentru administrarea şi valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicaţii digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiţii de siguranţă şi de control optimizat al calităţii şi, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor şi va permite valorificarea rapidă şi flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei şi a raportului şcolii, fără eforturi birocratice suplimentare şi într-un timp mai scurt”, precizează Ministerul Educaţiei.

Rezultatele individuale obţinute de elevi la aceste evaluări nu vor fi afişate public şi nici nu vor fi înregistrate în catalogul clasei.

Potrivit ministerului, rapoartele generate la nivelul unităţii de învăţământ, pe baza rezultatelor acestor evaluări, furnizează argumente statistice de mare importanţă şi relevanţă pentru dezvoltarea măsurilor educaţionale. Aceste măsuri sunt concentrate pe nivelul fiecărei unităţi de învăţământ şi vizează direct beneficiarii serviciilor educaţionale: elevii, părinţii/tutorii, cadrele didactice şi personalul educaţional de sprijin.

Teodora Mihai
Foto: Arhivă