Skip to main content

Cum putem să asigurăm dezvoltarea armonioasă a copiilor

 |  Redacţia  | 

Casa Corpului Didactic (CCD) a Județului Bihor a organizat, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, workshopul intitulat „Continuum educațional sau succesul integrării școlare a copiilor ca rezultat al muncii în echipa educatoare – învățători. Activitatea s-a desfășurat în data de 23.10.2024, la Consorțiul pentru Învățământ Dual „Campus Oradea” și s-a bucurat de prezența a peste 120 de cadre didactice care predau la grupele mari, respectiv la clasele pregătitoare și a IV-a.

Scopul activității a fost acela de a crea premisele realizării unui continuum în ceea ce privește parcursul educațional al copiilor de la grădiniță la ciclul primar”, spune Alin Ștefănuț, directorul CCD Bihor.

Tranziție de la grădiniță la școală

Workshopul, inclus în oferta de formare a Casei Corpului Didactic, s-a bucurat de prezența inspectorului școlar general, prof. dr. Horea-Florian Abrudan, prof. univ. dr. Elena Bonchiș și conf. univ. dr. Daniela Roman, fiind inițiată de inspectoarele, prof. dr. Bara Georgeta și prof. Ianța Felicia.

Inițiativa acestora a fost apreciată de conducerea CCD Bihor, întrucât, printr-un dialog constructiv, s-au pus bazele concrete ale asigurării tranziției copiilor de la grădiniță la școală, ținând cont de particularitățile de dezvoltare și de competențele cognitive ale acestora la fiecare nivel.

În cadrul activității au fost abordate aspecte concrete ce țin de prevederile Metodologiei privind întocmirea raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniței (OME nr. 6584/2024), respectiv ale Metodologiei privind portofoliul educațional al preșcolarului și al elevului din învățământul preuniversitar (OME 6478/2024).

Dincolo de aspectele legislative prelucrate, în discuțiile purtate a fost accentuată importanța asigurării dezvoltării armonioase a copiilor, fără a neglija nicio componentă a acestui proces.