Skip to main content

Au început lucrările pentru viitorul pasaj de la ieșirea din Oșorhei

 |  Crina Dobocan  | 

Lucrările de pregătire a șantierului destinat construirii viitorului pasaj de la ieșirea din Oșorhei au demarat.

Pasajul, amplasat la intersecția drumului național DN1 cu accesul către localitatea Fughiu și centura Oșorhei, va avea o lungime de 402 metri și o lățime de 10 metri, fiind prevăzut cu două benzi de circulație.

Conform planului de execuție, proiectarea pasajului este programată să dureze trei luni, urmată de o perioadă de execuție de zece luni.

Într-o declarație făcută vineri, 1 noiembrie 2024, de pe șantier, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat că încep lucrările de pregătire pentru acest proiect, în special a bretelei de deviere care va prelua traficul dinspre Cluj.

Ne propunem ca până la finalul lunii noiembrie această bretea să fie realizată”, a declarat Bolojan. 

Breteaua va avea două benzi și va devia traficul direct spre centura Oșorhei, eliminând necesitatea folosirii actualului sens giratoriu, ceea ce va fluidiza traficul pe DN1 și va asigura un acces mai sigur către Oradea.

Pe parcursul lunii decembrie, constructorii vor începe lucrările de foraj la cei șase piloni de sprijin ai viitorului pasaj, fiecare pilon fiind susținut de patru piloți forați la o adâncime de 25 de metri.

Foreza care va fi adusă va fora cam 3 piloți pe zi, deci înseamnă că în două săptămâni toți piloții vor fi forați”, a explicat Bolojan, adăugând că traficul prin zonă va fi complet deviat pentru a permite desfășurarea în siguranță a lucrărilor.

Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este luna iulie 2025, moment în care pasajul va deveni operațional”, spune Bolojan. 

Din data de 2 decembrie, tot traficul va fi deviat pe centura Oșorhei, iar mașinile care vin dinspre Cluj înspre Oradea vor intra în oraș pe noul drum. În cursul lunii decembrie, vor începe lucrările de foraj la pasaj, având 6 piloni de sprijin, la fiecare dintre piloni fiind câte 4 piloți care vor fi forați la o adâncime de 25 de metri. Foreza care va fi adusă va fora cam 3 piloți pe zi, deci înseamnă că în două săptămâni toți piloții vor fi forați. Nu se va mai circula pentru că nu va mai permite șantierul să se circule și constructorii vor începe lucrările efectiv din iarnă. Asta înseamnă că în luna iulie 2025 lucrările vor trebui finalizate și pasajul va fi dat în circulație”, a precizat președintele CJ Bihor. 

Pe durata lucrărilor, accesul către Oșorhei se va realiza prin centura Oșorhei și drumul județean ce vine dinspre Copăcel, iar traficul către Fughiu și Husasău de Criș va fi redirecționat pe un drum provizoriu, ce urmează să fie amenajat în cursul lunii noiembrie.

Valoarea contractului pentru construcția acestui pasaj este de 28.236.923,35 lei, fără TVA, și este finanțată prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027. Constructorul este o asociere de firme din care fac parte FREYROM, INTEGRATED ROAD SOLUTIONS SRL, INGINERIE DRUMURI ȘI PODURI S.R.L. și PROCONS GROUP.

 Crina Dobocan