Skip to main content

Atypic Beauty Oradea 2025: 50 de ediții, un singur mesaj – incluziune, nu milă

 |  Crina Dobocan  |  ,
Foto. Ovi D Pop
Foto. Ovi D Pop

Sâmbătă, 5 iulie 2025, în Piața Unirii din Oradea, a avut loc ediția aniversară cu numărul 50 a galei Atypic Beauty. Prin acest eveniment, organizatorii au dorit să promoveze incuziunea socială a persoanelor cu dizabilități. Organizat de Asociația Open Your Heart, evenimentul a adus pe podium opt modele în scaun rulant, care au defilat în creații semnate de Cătălin Botezatu, alături de manechine profesioniste și personalități locale.

Evenimentul a fost prezentat de Cosmina Păsărin și jurnalista Loredana Corchiș, iar atmosfera a fost completată de momente artistice și mesaje despre normalitate, respect și diversitate.

În deschiderea serii, Magda Coman – fondatoarea proiectului și ea însăși utilizatoare de scaun rulant – a afirmat că Atypic Beauty nu este despre compasiune, ci despre vizibilitate și recunoaștere.

Foto: Narcis Alexndru

Sunt oameni care muncesc, conduc, au familii și își trăiesc viața activ, ca oricine altcineva”, a spus Magda Coman.

Singura diferenţă între noi şi voi este acest scaun rulant. În rest, şi noi avem familii, muncim, conducem, facem sport. Nu este nicio diferenţă reală. Mă bucur că este atâta lume aici şi că aţi venit ca să vedeţi acest show şi câte persoane în scaun rulant pot face atâtea lucruri„, a spus pe scenă Ioana Pleș.

Designerul Cătălin Botezatu, invitat special, a oferit două prezentări de modă: una dedicată conceptului Atypic Beauty, urmată de un fashion show clasic.

Frumusețea nu are margini. Diferențele dintre noi sunt doar aparente”, a declarat acesta în fața publicului, adunat în număr mare în centrul orașului.

Trei dintre modelele Atypic Beauty sunt din Oradea (Ioana Pleș, Ovidiu Milian și Kristi Koritar), ceilalți participanți au venit de la București (Magda Coman), Deva (Cristina Deac), Timișoara (Mihnea Vîlceanu și Florin Mureșan) sau Sighetu Marmației (Anișoara Mârza Gog). Cu toții, modele sau invitați speciali, au transmis același mesaj: dizabilitatea nu este o barieră, ci o parte a diversității umane.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul Primăriei Oradea, Asociației Deficienților Locomotori Bihor și Kaufland România. Campania Atypic Beauty a fost lansată în 2013, iar până acum a fost organizată în mai multe orașe din țară, având ca scop normalizarea prezenței persoanelor în scaun rulant în spațiul public și profesional.

Crina Dobocan
Foto: Copertă și foto 2 interior Ovi D Pop
Foto interior 1 și 2: Narcis Alexandru