Skip to main content

Atelier interactiv despre inteligența umană

 |  Redacţia  | 

Marți, 21 ianuarie 2025, Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis” din Oradea, a organizat în Sala „Comuniteca” a Fundației Comunitare Oradea o nouă activitate din cadrul proiectului județean „Clubul Prietenilor TopFormalis” 2024-2025.

Activitatea intitulată „Perspective asupra IQ. Explorând inteligența umană” a fost moderată de d-l prof. Evan Sugar și a fost inclusă în Calendarul Activităților Educaționale Județene al Inspectoratului Școlar Județean Bihor. La această activitate au participat aproximativ 20 de profesori din învățământul preuniversitar orădean. Scopul activității a fost reprezentat de Explorarea conceptului de inteligență, discutarea despre diferitele tipuri de inteligență și modalitățile de măsurare a acesteia (inclusiv testele IQ), respectiv analizarea rolului și locului inteligenței umane în cadrul procesului instructiv-educativ și a reușitei școlare.

Activitatea a avut forma unui atelier interactiv în cadrul căruia s-au discutat următoarele aspecte:

  1. Ce este inteligența?
  • un concept complex care se referă la capacitățile de logică, înțelegere, conștientizare, învățare, inteligență emoțională, raționament, planificare, creativitate și rezolvare de probleme.
  1. Cât de exact se pot prezice scorurile genetice IQ?
  • Studiile pe gemeni și pe familie au arătat în mod constant că diferențele genetice reprezintă aproximativ jumătate din variația de inteligență între indivizi, influențele genetice devenind mai puternice pe parcursul vieții
  1. Clasificarea generală a testelor.
  • În funcție de poziția în procesul de evaluare
  • În funcție de forma procesului de derulare
  1. Scurtă istorie a testelor de inteligență: 1800 Galton/1805 Alfred Binet (Simon)/ 1930 William Stern/1923 Jung/1975 Myers-Briggs
  2. Cum influențează inteligența umană reușita școlară a elevilor?
  • Inteligența umană reprezintă unul dintre cei mai importanți factori cognitivi care pot influența reușita școlară a elevilor, alături de procesele senzoriale, memorie, limbaj, imaginație, atenție creativitate, procesele afectiv motivaționale etc.

La finalul activității, toți cei prezenți și-au declarat satisfacția de a fi participat la discuțiile propuse, precum și disponibilitatea de a aplica cele învățate în munca cu elevii lor, principalii beneficiari ai întregului demers de formare profesională continuă.